modne-ure

Tako kot moda so tudi urarni trendi stalni odsev miselnosti, življenjskega sloga in družbenega statusa

Ali ste vedeli, da so imele ženske osrednjo vlogo pri razvoju ročnih ur ? Bilo je nekje konec 19.  stoletja, ko so ženske začele nositi ure na zapestjih in jih uporabljale kot modne dodatke poleg merilcev časa .

To je bil čas, ko so bile žepne ure običajne in so jih samo gospodje nosili naokoli v suknjičih – verjetno zato, ker ženske niso imele nobenega posla, ki bi vedele čas. Tudi ženske niso nosile suknjičev.

Vizualni oglas, ki ga je leta 1969 ustvaril Piaget

Namesto tega smo nosili ure okoli vratu, na pasovih, kot broške in seveda okoli zapestja. Breguet je prvo žensko ročno uro očitno izdelal leta 1810. Bila je žepna ura, pritrjena na zapestnico, prilagojeno Neapeljski kraljici Caroline Murat.

In prav ta zgodba je navdihnila sodobne lastnike Bregueta, Swatch Group , k ustvarjanju jajčaste linije Neapeljske kraljice .

Stran iz brošure Longinesa v petdesetih

Drugi proizvajalci so izdelovali tudi ročne ure za ženske , ki so bile večinoma z evropskih kraljevskih dvorov in aristokratov. Tu je bil še posebej znan Patek Philippe , ki je leta 1868 izdelal prvo ročno uro za madžarsko grofico Koscowicz.

Druga znana odjemalka ur Patek Philippe je bila kraljica Victoria, ki je imela v lasti ne enega, temveč dva merilnika časa iz te proizvodnje.

Ura Chatelaine v lasti kraljice Viktorije, 1851

Ko je Jean-Adrien Philippe predstavil svojo veliko iznajdbo, navijalno uro brez ključa na razstavi v Londonu in na prestol, je bila kraljica tako navdušena, da je osebno dobila še eno žepno uro. To je bilo poleg tistega, ki ji ga je podaril Philippe.

Toda do konca 19.  stoletja je več žensk, razen kraljevskih, nataknilo ročne ure, trend, ki se je začel kapljati na množični bogati trg. Blagovne znamke začnejo proizvajati ure za širšo ciljno publiko.

Dvajseta leta 20. stoletja

Bil je začetek obdobja Art Deco in ure so odražale pravokotne, blokaste občutke časa, obenem pa so ohranile bogato okrasno estetiko, ki je bila prenesena iz konca 19.  stoletja v  secesijski slog 20. stoletja.

Eleganca je bila v tem obdobju ključnega pomena za ženske ure. Ure, ki so se morale ujemati z oblačili – mislim, da je bogata Gatsby-esque – in so bile vse prej kot močne. Velikosti so bile čim manjše, vendar je ostalo dovolj prostora za drage kamne in gravure.

Jaeger-LeCoultrejev znameniti Calibre 101 je bil izdelan v dvajsetih letih 20. stoletja in do danes ostaja večinoma nespremenjen in popolnoma neizpodbiten. Najmanjše mehansko gibanje na svetu je proizvajalcem omogočilo raziskovanje kreativnega oblikovanja ur brez ogrožanja udobja in ergonomije.

Trideseta leta

Ko je Art Deco v polnem razmahu, si proizvajalci ur prizadevajo za vedno več ustvarjalnosti kljub Veliki depresiji. Nove ure okrasja so vstopile v urarstveni jezik, medtem ko se podjetja niso bala umakniti s poti. Modeli so postali bolj drzni in izraziti.

V številnih ženskih urah iz 30-ih je bila igrivost, vendar so blagovne znamke ur vedno imele kanček elegance. Čudoviti etuiji, številčnice, kazalci, zapestnice in številke so se pojavljali v različnih oblikah, vsak bolj zanimiv kot naslednji.

Longines je pokazal izjemno ustvarjalnost. Danes so vintage Longines, tako za moške kot za ženske ure, med najbolj zbirateljskimi danes.

40. leta

Zaradi učinkov druge svetovne vojne je bilo v tem obdobju izdelanih veliko manj ur kot drugih. Čeprav se je stil Art Deco razširil v zgodnji del tega desetletja, je v urah, izdelanih v štiridesetih letih, naraščajoč občutek treznosti in preprostosti.

Nakitne ure Omega iz te dobe bi bile zelo zanimive poznavalcu ur. Čeprav jih danes ne izdelujejo več, lahko v naslednjih poglavjih še vedno vidite ostanke teh časov v sodobnih Omegah, kot so Constellation in Ladymatic.

Petdeseta leta

Ura, izdelana v petdesetih letih prejšnjega stoletja, je bila po navadi preprosta in glamurozna, bogata. Verjetno je to privedlo do tega, da so podjetja nadaljevala, od koder so končala, zato je bilo urarstvo v tem desetletju za industrijo nov začetek.

Pomembno je tudi vedeti, da so bila petdeseta leta svetovna potovanja zares postala običajna. Zahvaljujoč izboljšavam letalskega potovanja in bolj dovršenim vlakovnim povezavam, ki povezujejo ljudi, je bil svet veliko manjši kot nekoč.

Ko so ročne ure postale resnična potreba, je bila nad vse postavljena praktičnost. Številni srednji zapleti, kot sta svetovna ura in alarmna funkcija, so bili izumljeni v petdesetih letih. Ustvarjalnost je nekoliko zaostala, čeprav so podjetja še naprej proizvajala nakit za ženske ure.

Ženska zapestna ura IWC ref. 9753 iz leta 1958

Tu je še ena stvar, ki se je mnogi ne zavedajo: IWC Schaffhausen je že v petdesetih letih redno izdeloval ženske ure.

Šestdeseta leta

Zdaj se je ustvarjalnost vrnila z maščevanjem. Ker ure običajno odražajo zeitgeist, je industrija vzpostavila nov oblikovalski jezik, zasnovan v tradiciji, vendar izražen z veliko pridiha, celo malo norosti.

Drsne zapestnice so bile v njem, prav tako pa tudi manšete. Urarji v tej dobi so pokazali skoraj nič zadržanosti in vsekakor se zdi, da ni omejitev glede tega, koliko oblik ura ima.

Predvsem Piaget je bil pri ročnih urah, ki jih izdeluje, izjemno domiseln. 60. leta je bilo, ko je podjetje prvič začelo izdelovati ure pod svojim imenom (prej je dobavljalo gibe drugim urarjem).

Eksperimentiranje z različnimi kamni in tehnikami obrti se je že izoblikovalo v dvojnem strokovnem znanju na področju izdelave ur in nakita. Ta slog je bil zelo priljubljen med ženskami tistega časa in prešel na moške kose Piaget, kar je vplivalo nanje še danes.

 

preberite OGRLICE

 

 

You may also like...